materiał Video :
https://www.youtube.com/shorts/Jg7xkfKlQ8s
Program Szkolenia:
Warsztat wprowadzający:
przegląd miejsc, zdjęć, ukazujący różnorodność koncepcji i zachęcający do refleksji
Koncepcja gastronomiczna :
Dlaczego jedne restauracje się utrzymują na rynku, a inne upadają?
Koncepcja gastronomiczna vs rekoncepcja
Koszty związane z wdrożeniem nowej koncepcji/rekoncepcji
Etapy tworzenia koncepcji:
Hasłowe podsumowanie na wstępie, wiedza w pigułce
Przegląd funkcjonujących koncepcji w Polsce i na świecie,
zbieranie informacji i analiza poszukiwaniu inspiracji
sukcesów znanych marek, głębokie przemyślenia i wnioski.
Goście restauracji:
Definicja grup docelowych i charakterystyka potencjalnych klientów.
Analiza konkurencji :
Jak zdefiniować konkurencję dla własnego lokalu.
jak daleko analizować i co brać pod uwagę w analizie.
Analiza cen :
Audyty cenowe,
przygotowanie prostych zestawień
Konstruktywne wnioski i kreacja koncepcji
Podsumowanie dotychczasowych analiz i kreacja koncepcji
Tworzymy Brief
Menu koncepcyjne:
Zasady tworzenia menu
tworzenie kategorii menu i poszczególnych pozycji
Ciekawe formy podania dań
Prezentacja ciekawych, nietypowych i nieograniczonych możliwości, szukanie inspiracji
Taste Panele - czyli spotkania degustacyjne
Na czym polegają takie spotkania, ich cel
kto bierze w nich udział
przygotowanie dobrego spotkania degustacyjnego
Personel :
Przygotowanie zespołu/pracowników do pracy z koncepcją
Szkolenia wewnętrzne, jak skutecznie je przeprowadzić, by zaszczepić w zespole idee koncepcji
Zatrudnienie pracowników : Rekrutacja, poszukiwanie kompetencji
Surowce i dostawcy:
Jak pokryć zapotrzebowanie menu,
na co zwracać uwagę przy doborze surowców i dostawców
Food Cost niezbędnym elementem koncepcji:
Wyjaśnienie pojęć,
metody kalkulacji,
przykłady
Co wspólnego z koncepcją ma technologia i aranżacja wnętrz?:
Projektowanie lokalu gastronomicznego w kontekście wymagań koncepcji przy
uwzględnieniu ergonomii pracy.
jak szczegóły wyposażenia wpływają na spójność z koncepcją.
Analizujemy projekty, dobieramy wyposażenie zgodnie z ideą koncepcji
Marketingowa sesja fotograficzna, dlaczego to tak ważne?
Jak właściwie przeprowadzić sesję
jak dobrać produkty do sesji
jakie ma znaczenia dla powodzenia koncepcji
Jak wykorzystać potencjał marketingu?
Co wnoszą działania marketingu.
czego oczekiwać.
co powinno powstać w wyniku tych działań.
Siła komunikacji i wykorzystanie współczesnych narzędzi marketingowych.
Wykorzystanie zasięgu influancerów i mediów społecznościowych w rozwoju własnej koncepcji
Start nowej koncepcji:
Ostatnie przygotowania do wdrożenia,
produkcja na start - szacowanie ilości,
podział pracy i mocy produkcyjnych
istotne elementy w dniu otwarcia,
koordynacja, obserwacja, zbieranie informacji zwrotnej od gości
Zachowanie spójności koncepcji w czasie:
Co zrobić by koncepcja z czasem nie wyblakła,
narzędzia do zakorzenienia się koncepcji na stałe
Warsztaty:
Tworzenie menu sezonowego, tak, aby było ono przedłużeniem koncepcji, a nie czymś niespójnym
Lunche przedłużeniem koncepcji i szansą na jej rozwój, a nie ograniczeniem
Koncepcja dla sieci:
Przykłady lokali sieciowych z polski i świata
Przykłady narzędzi stosowanych w sieciach gastronomicznych w celu utrzymania
powtarzalności i jakości
Potencjał lokali sieciowych, a jednocześnie wyzwania i zagrożenia jakie niesie za sobą
sieciowość
Pułapki i zagrożenia dla koncepcji:
Omówienie czynników, które mogłyby wpłynąć na niespójność koncepcji lub są zatrzeć, w
konsekwencji czego lokal staje się "bez wyrazu"
Okresowy przegląd funkcjonowania koncepcji - ciągłe doskonalenie
Sposoby i narzędzia służące do kontrolowania czy koncepcja działa w sposób prawidłowy
i nie skręca w niewłaściwym kierunku.
Postępowanie audytowe:
Audyt jako jedno z narzędzi kontrolnych; techniki, metody i działania poaudytowe;
czym powinien cechować się dobry audytor
Reakcja koncepcji na zmiany na rynku:
Jak reagować na zmiany na rynku, w tym w trendach, by koncepcja nie stała się
nieaktualna, nieatrakcyjna
Możliwości rozwoju koncepcji:
W jaki sposób rozwijać koncepcję w razie potrzeby, aby nie odejść od głównej idei
Warsztat:
Jak zareagować w trudnych sytuacjach (tak jak było z COVID), by nie zatracić koncepcji,
a aby lokal mógł nadal zarabiać – pomysły
Jak ograniczać straty i zarządzać magazynem:
inwentaryzacje, właściwe planowanie produkcji, rotacja surowców,
Jakość i bezpieczeństwo zdrowotne:
Bezpieczeństwo zdrowotne nie tylko jako prawny wymóg - HACCP, ale i czynnik
warunkujący wiarygodność koncepcji; zasady systemu HACCP, jak wprowadzić system i
nie oszaleć przy tym; informacje, które muszą się znaleźć na etykiecie produktu
Praca projektowa - waga i znaczenie:
Narzędzia, które wspomagają cały proces projektowy; każdy może stać się project managerem
Zespół i ludzie - współpraca zespołów projektowych:
Jakie zespoły warto zaangażować w współtworzenie koncepcji; rozdział
odpowiedzialności, przypisanie zadań i wspólna praca w jednym celu.
Warsztat:
Wspólnie stworzymy wykres Ganta
Możliwości Dofinansowania :
Oferujemy nieodpłatne wsparcie polegające na:
• przygotowaniu wniosków o dofinansowanie,
• obsłudze wszystkich formalności
związanych z podpisaniem umów o dofinansowanie oraz rozliczeniem dofinansowania,
a także odpłatne (w ramach dofinansowania) zorganizowanie szkolenia.
Warunki dofinansowania zależą od subregionu i prezentują się następująco:
• dofinansowanie na przedsiębiorstwo (weryfikowane po NIP): 40–100 tys. PLN
• dofinansowanie udziału 1 pracownika (weryfikowane po PESEL) w usłudze: 6–10tys. PLN
Sposób dystrybucji dofinansowania: refundacja poniesionych wydatków na podstawie
promesy od operatora. Dofinansowanie przeznaczone jest dla mikro, małych lub średnich
przedsiębiorców prowadzących działalność od co najmniej 6 miesięcy oraz ich
pracowników, zatrudnionych przez okres nie krótszy niż 3 miesiące w wymiarze
odpowiadającym ½ etatu tj. minimum 80 godzin miesięcznie. Kwalifikują się także
pracownicy zatrudnieni na podstawie umowy zlecenia, spełniający powyższe kryteria
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Tworzenie Skutecznej Koncepcji Gastronomicznej z Tadeuszem Mullerem |